Egy pakli tartalma:
12 db JEGY kártyalap
12 db HÁZ kártyalap
10 db BOLYGÓ kártyalap
1-1 LESZÁLLÓ és FELSZÁLLÓ HOLDCSOMÓPONT kártyalap
13 db FÉNYSZÖG kártyalap
A két összerakott pakkból az asztaltársaság minden tagja először lapot húz.
Akié a legkisebb értékű lap, ő lesz az osztó.
A lapok értéke a következőképpen alakul:
Az osztó megkeveri a két összerakott paklit. Az osztás és a játék az óramutató járásával ellentétes irányban történik. Az első játékos 15 lapot kap, a többiek 14-et. A maradék lapokból álló halom a talon. Ennek a felső kártyáját az osztó felfelé fordítva a talon mellé teszi,- ez jelenti majd a lerakott/dobott lapok halmát.
A játék célja, hogy a nyertes - radix-állások vagy szettek asztalra helyezésével - lepakolja, vagyis “elfogyassza” a saját lapjait, és tegye ezt úgy, hogy közben nem könnyíti meg a többiek dolgát.
***
Néhány példa a radix-állások szerinti lepakolásra:
A lepakolásnál minimum három lapot kell letenni egyszerre,- de természetesen ez tovább is bővíthető,
erre is nézzünk néhány példát:
Fontos szabály, hogy a radix-állások lepakolásánál a sorok NEM KEZDŐDHETNEK (de végződhetnek) Holdcsomóponttal – hiszen az nem sugárzó pont, tehát nem indít (csak befogad) fényszöget.
Szintén szabály, hogy a sorok NEM KEZDŐDHETNEK FÉNYSZÖGGEL, ÉS NEM VÉGZŐDHETNEK FÉNYSZÖGGEL VAGY JEGGYEL... tehát a lepakolt sor nem maradhat „nyitott”,- sem lepakoláskor, sem a további bővítéskor.
***
Az aktuális radix alapján a bolygó-lapokat letehetjük a kozmikus uralmi láncolat szabályai szerint is. Nézzünk erre egy példát a fenti képletből:
A kártyalapok nem csak radix-állások szerint pakolhatóak le, hanem bizonyos szettekben is. Például:
1. analógiás összetartozásuk szerint, (egy jegy + egy ház + egy bolygó) - értelemszerűen itt csak hármasával, mert minden darabjának stimmelnie kell egymáshoz, azaz:
vagy
2. illetve amelyiknél lehetséges, ott így is jó:
vagy
3. szetteknek számítanak továbbá az azonos elemük, minőségük és polaritásuk szerint összegyűjtött lapok, - de egyben lerakni csak azonos objektumokat (vagy bolygókat, vagy jegyeket, vagy házakat) lehet.
vagy
4. és a házak egyéb szettjei is - (sarok, követő, hanyatló) - minimum hármasával játékban vannak:
vagy
5. Ezen kívül – minimum hármasával – lepakolhatóak szettként a bolygók jótékony és a kártékony kategóriában is. Ilyenkor a Merkúr az urának megfelelően sorolandó a jótékony vagy kártékony csoportba.